понеделник, 20 март 2017 г.

Метасеквоя, мъжки и женски шишарки


На 5-ти март се качвах на Бунарджика. На слизане забелязах нещо. Женски шишарки има само на горните клони (клоните на върха), а мъжките са на по-долните клони.
Защо го забелязах чак сега?

  • Защото погледа от горе дава друга гледна точка? 

Разгледах снимка от две седмци преди това на същото дърво. Там много добре се вижда тази особеност. Но не съм я забелязала.

  • Защото количествените натрупвания водят до качествени изменения.

И след като съм виждала много пъти такова нещо съм забелязала какво виждам.

  • Защото преди месеци прочетох точно същото това за уолемия нобилис (на английски). 

Но това е било преди месеци. После го написах и публикувах (на български). Публикувах го на няколко места. Може би все пак съм прочела това, което съм написала поне веднъж (не е много сигурно), но наум. И пак не беше стигнало до съзнанието ми.

  • Защото чух прочетено от друг, написаното от мен за уолемия нобилис, и тогава всъщност е стигнало до съзнанието ми. 
Това стана между двете седмици, в които виждах точно това дърво. Бих искала да благодаря на този читател, който ми го прочете на глас, въпреки, че той смята, че го занимавам с глупости.

Винаги всичко има значение.

Аз проверих това наблюдение по мои по-стари снимки и снимки на други хора. Това наистина е така. А не е написано като наблюдение в публикациите, които прочетох.

Дали са го забелязали и другите?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.